Tijdelijke rijstrooksignalering en duidelijkheid over maximumsnelheden

Tijdelijke rijstrooksignalering en duidelijkheid over maximumsnelheden

Veel automobilisten klagen over onduidelijke maximumsnelheden, vooral door de wildgroei aan onderborden. Brimos presenteert tijdens Verkeer & Mobiliteit een praktische oplossing: een omklapbord. Ook op de Brimos-stand: het eerste TRS-systeem volgens de nieuwste RWS-specificaties.

‘In één klap duidelijkheid’

Iedereen kent het probleem, waar en wanneer mag je nu hoe hard rijden? De vele uitzonderingen op de maximumsnelheid van 130 km/uur en bijbehorende onderborden creëren onder automobilisten veel verwarring en onrustig rijgedrag. Hetzelfde geldt voor aanpassingen van de maximumsnelheid bij wegwerkzaamheden – terwijl er op dat moment geen werk plaatsvindt. Het automatische verkeersklapbord van Brimos biedt in zulke situaties uitkomst. Onderborden met tijdsaanduidingen zijn niet langer nodig. En als wegwerkzaamheden stilliggen, kan de oorspronkelijke maximumsnelheid weer eenvoudig ‘hersteld’ worden.

Gebruiksvriendelijk TRS

Tijdelijke Rijstrooksignalering (TRS) zorgt voor een efficiënte en veilige doorstroming van het verkeer bij lange/middellange wegwerkzaamheden. Het TRS-systeem van Brimos voldoet als eerste aan de nieuwste RWS-specificaties voor Tijdelijke en Mobiele Signaleringsystemen. Het is in elke situatie inzetbaar (in de berm, achter de vangrail of op het wegdek als onderdeel van een barrier) en kan worden uitgerust met 1, 2 of 3 signaalgevers. Dankzij de modulaire opbouw kan het systeem snel geplaatst worden. De mast is door 1 persoon te draaien. Bediening en service kunnen van achter de geleiderail plaatsvinden, via een gebruiksvriendelijk touchscreen.

Posted in: