Intertraffic 2016: SPIE/Jansen Venneboer

SPIE en dochteronderneming Jansen Venneboer presenteren tijdens Intertraffic 2016 de nodige innovaties op het gebied van stedelijke infrastructuur, van een beweegbare geleiderail tot een energiezuinige veiligheidsleuning voor (spoor)tunnels.

Met de overname van de Jansen Venneboer Groep, eind 2015, versterkte SPIE zich in de markt voor natte infrastructuur zoals bruggen, sluizen en dammen. Tijdens Intertraffic presenteert de combinatie SPIE/Jansen Venneboer Groep een reeks opvallende innovaties:

CADO en VEVA

Met een CADO calamiteitendoorsteek kan direct een opening in een geleiderail worden gemaakt voor hulpdiensten als politie, brandweer en ambulance. De VEVA is een beweegbare geleiderail die verkeersdeelnemers veilig naar een andere weghelft, rijstrook of tunnelbuis leidt. Door het openen van de geleiderail ontstaat een doorsteek, die zorgt voor een efficiënte verkeersafwikkeling.

ARMB

De ARMB is net als de VEVA een automatisch beweegbare barrier, die vanuit een verkeerscentrale bediend kan worden. De ARMB is echter lager, overrijdbaar voor hulpdiensten en sneller verplaatsbaar. Het is daarmee een snelle en efficiënte manier om een rijbaan te openen of te sluiten, een tunnelbuis af te sluiten of verkeer om te leiden. De ARMB wordt ook ingezet bij tolpoorten om de doorstroom te doseren.

Veiligheidsleuning

De SPIE Veiligheidsleuning wordt tijdens Intertraffic voor het eerst getoond. Deze nieuwste innovatie is speciaal ontworpen voor toepassing in tunnels, in het bijzonder metro-, lightrail- en spoorwegtunnels. In het ontwerp stonden zowel productveiligheid als duurzaamheid centraal. De Veiligheidsleuning is voorzien van LED-modules die bij een laag energieverbruik permanent licht uitstralen.

Meer weten? SPIE en Jansen Venneboer zijn te vinden in Stand 01.417.

Posted in: